Sunday 20 October 2013

Motivasi Menuju Puncak Siri 2

Saya mohon maaf kerana agak lewat update untuk program motivasi menuju puncak siri 2 ini kerana agak sibuk menyiapkan laporan program yang berlangsung selama dua hari ini. Al maklumlah, pelbagai perkara perlu diteliti, termasuk menilai setiap komen daripada semua peserta dan menganalisis sejauh mana keberkesanan program ini. – Ha! Untuk makluman gambar program saya tak update kat FB untuk menjaga modul-modul ini diciplak oleh orang lain seperti KL Gangster 2, Rugi 4.5 juta nanti haha J  





Baiklah, sebenarnya program ini tidak dirancang untuk diadakan dalam dua siri, dengan kata lain tidak semua pelajar 6 atas akan terlibat. Walau bagaimanpun, bak kata cikgu Zainatul nanti merajuk pulak diorang ni..hehe Maka, kami sepakat mengadakan siri dua untuk kelas 6 A1, 6A3 dan 6A4. Sebelum ini, pelajar 6 A2 dan 6A5 pernah berjumpa dengan saya, dalam program ceramah bersama saya yang bertemakan “NAK 4A!”. Mungkin agak mudah sedikit berurusan dengan pelajar yang pernah mengikuti ceramah saya memandangkan rapport telah terbina. So, pada awal program hari ni agak lambat sedikit warm-up nya…
Pada mulanya, saya hairan..ehh kenapa tak macam semalam? Dalam benak hati saya. So, baru saya terfikir, rapport belum kuat dan saya perlukan satu energy dalam memanaskan program ni. So, ni ada bpicture sewaktu membina kumpulan



Mengambil iktibar semalam, kami lihat beberapa pelajar india kurang nak join mungkin sebab mereka dicampurkan dengan geng yang tak sekepala. Tapi hari ni, kami nak campurkan mengikut yang mereka suka sebab saya tidak mahu mereka rasa janggal khususnya berlainan bangsa. Bukan isu perkauman tau, Cuma nak anda enjoy dengan geng sekepala..


Ambil iktibar semalam, maka kita bahagikan kumpulan dan trand mark masing-masing dulu. Kalau semalam pasukan yang menang “Gerak, Geri Gasing!” tapi hari ni pasukan mana pulak ye?

Ini pula gambar mereka yang sedang bersungguh-sungguh mencipta cheers dan lambang kumpulan masing-masing..ya chiayok!!

Akak di sebelah kanan ni saya nilai sebagai peserta terbaik!







Cheers terbaik! Cikala ka wee~~





Baiklah, seperti biasa kak Efa akan mulakan mula modulnya Heading The Top. Semalam boleh dibina 10 tingkat bagunan? Hari ni macam mane? Boleh lawan kea?? Haa… jangan tak susun dik! Mengigil tangan tu hehe


Gigil tangan dia hehe
wah dah siap!

ha! hapy nampak, saya akan jatuhkan jap lagi hehe
Then, kita bagi adik-adik ni rehat dahulu. Maklumlah, hari Jumaat balik awal, rehatpun awal! Tapi sesuatu yang menarik ramai tak nak rehat! Nak duit lah tu J
Saya bagi sikit energizer untuk anda ye.. Jom tengok tangan siapa kuat!



Kita teruskan dengan modul kak Ahon pulak, Fashion Show. Even, we use the same module but the outcomes was really different. Yeah! Let join us in fashion show! Modul laki pun jadi perempuan ek!
Gedik gitu! heeh
Model Terbaik!
Macam-macam gaya ada
Eish jangan kiss saya lah! hehe

So, hari ni kita tak buat paku paku di atas paku sebab masa yang suntuk. Saya terus beralih ke soalan Alam Universiti dan sedikit perkongsian ketika saya berada di tempat mereka. Pengalaman dari tahun 2004 di SMK Tunku Abdul Rahman sedikit sebanyak merupakan perkongsian yang sama seperti adik-adik. Bezanya, saya dah lalui dan telah menjejakkan kaki ke UPSI, adik-adik bagaimana??


Kemudian, majlis disudahi dengan majlis penutup bersama pengetua. Kali ni kami berhadapan ,asalah besar dengan montaj! Tiba-tiba tak jadi pulak, then lambat ke aktiviti..fuuhhh! mujur kak efa dan kak Ahon tera bab ni.. Saya pulak tengah pkir kan ucapan bersama pengetua J





So, terima kasih banyak-banyak pada anda semua yang enjoy dengan program ni. Diharapkan sepanjang program ni, anda mendapat suntikan semangat dan motivasi baru! Ingat yang anda semua ada “perut-perut kecil” yang ingin disuap. Pastikan Usaha anda tak sia2.. Form 6 bukanlah tempat orang yang tiada pilihan tapi form 6 adalah tempat orang yang bijak membuat pilihan! Percayalah, saya pernah duduk atas bangku yang anda duduk sekarang! Tak caye, ce tengok “XX was here 2010” ?haha-Vadalisme katakan tidak.































No comments:

Post a Comment